Trein Paris - Chemnitz prijzen vanaf € 84,99

29/04/2024
+ Opbrengst
Blijf bij Booking.com
Start van
€ 84,99

Paris naar Chemnitz door trein

De reis van Paris naar Chemnitz door trein is 789,22 km en duurt 10 uur en 47 min. Er zijn 4 verbindingen per dag, met het eerste vertrek om 06:52 en de laatste om 19:12. Het is mogelijk om te reizen van Paris naar Chemnitz door trein voor slechts € 84,99 of zoveel als € 210,00. De beste prijs voor deze reis is € 84,99.

Laagste prijs€ 84,99
Reisduur10 uur en 47 min
Aansluiting per dag4
Laagste prijs€ 84,99
Hoogste prijs€ 210,00
Eerste vertrek06:52
Laatste vertrek19:12
Afstand789,22 km
VertrekParis
AankomstChemnitz
VervoerdersEuroNight, DB - InterCity Express (ICE)Meer

Trein Tickets van Paris tot Chemnitz

Vertrekdatum
maandag 29 apr 2024

Vergelijk prijzen en tickets van Paris tot Chemnitz

Goedkope trein-tickets van Paris tot Chemnitz
Op zoek naar de beste deal voor een treinkaartje voor je reis? Hier zijn 4 manieren om goedkope treinkaartjes te krijgen van Paris tot Chemnitz.

Reserveer van tevoren en bespaar

Als u op zoek bent naar de beste deal voor uw reis van Paris naar Chemnitz, is het vooraf boeken van treinkaartjes een geweldige manier om geld te besparen, maar houd er rekening mee dat kaartjes vooraf meestal pas 3 maanden voor uw reisdatum beschikbaar zijn.

Blijf flexibel met je reistijd en verken daluren

Door uw reizen rond de daluren te plannen, kunt u niet alleen de drukte vermijden, maar kunt u uiteindelijk ook geld besparen. Flexibel zijn met je schema en alternatieve routes of tijden overwegen, zal een aanzienlijke invloed hebben op de hoeveelheid geld die je uitgeeft om van Paris naar Chemnitz te komen.

Check altijd speciale aanbiedingen

Door de nieuwste deals te bekijken, kunt u veel geld besparen, waardoor het de moeite waard is om de tijd te nemen om te bladeren en prijzen te vergelijken. Zorg er dus voor dat u de beste deal voor uw ticket krijgt en profiteer van speciale tarieven voor kinderen, jongeren en senioren en kortingen voor groepen.

Ontgrendel het potentieel van langzamere treinen of aansluitende treinen

Als u een reis plant met wat flexibele tijd, waarom kiest u dan niet voor de toeristische route? Het nemen van langzamere treinen of aansluitende treinen die meer stops maken, kan u geld besparen op uw ticket - zeker het overwegen waard als het in uw schema past.

Beste tijd om reizen van Paris tot Chemnitz te boeken

Virail Pro-tip ✌: Als u 10 dagen van tevoren boekt, bespaart u gemiddeld 10%

Beste tijd om goedkope treinkaartjes te boeken van Paris naar Chemnitz

De goedkoopste Paris - Chemnitz treinkaartjes zijn te vinden voor slechts € 84,99 als je geluk hebt, of € 142,05 gemiddeld. Het duurste ticket kan maar liefst € 193,00 kosten.

Vind de beste dag om met de trein naar Chemnitz te reizen

Als u met de trein naar Chemnitz reist, kunt u, als u drukte wilt vermijden, controleren hoe vaak onze klanten in de komende 30 dagen reizen met behulp van de onderstaande grafiek. Gemiddeld liggen de spitsuren om te reizen tussen 6.30 en 9.00 uur 's ochtends of tussen 16.00 en 19.00 uur 's avonds. Houd hier rekening mee wanneer u naar uw vertrekpunt reist, aangezien u mogelijk wat extra tijd nodig heeft om aan te komen, vooral in grote steden!

Vervoerders op deze route

Lees meer over de vervoerders op deze route.

EuroNight is een soort internationale nachttreindienst die in Europa rijdt. Het wordt beheerd door verschillende nationale spoorwegmaatschappijen en biedt comfortabele slaapplaatsen, restauratierijtuigen en andere voorzieningen voor passagiers die lange afstanden afleggen. EuroNight-treinen rijden doorgaans tussen grote steden in verschillende landen, zoals Parijs en Berlijn of Wenen en Boedapest. Ze zijn vaak een populaire keuze voor reizigers die tijd en geld willen besparen door transport- en accommodatiekosten te combineren. De afgelopen jaren zijn echter veel EuroNight-routes stopgezet of vervangen door hogesnelheidstreinen, omdat de vraag naar nachtelijke reizen is afgenomen.

FlixBus, een langeafstandsbusmaatschappij, is actief in zowel Europa als de Verenigde Staten. Opgericht in 2013, is het uitgegroeid tot een van de grootste busmaatschappijen in Europa, met verbindingen naar meer dan 2.500 bestemmingen in 30 landen. FlixBus is afkomstig uit Duitsland en heeft zich snel uitgebreid naar buurlanden, waaronder Frankrijk, Italië, Denemarken, Nederland en Kroatië, terwijl het ook regelmatige diensten aanbiedt naar Noorwegen, Spanje en Engeland. Met betaalbare tarieven en comfortabele voorzieningen zoals gratis Wi-Fi, stopcontacten en toiletten aan boord, biedt FlixBus een handige en plezierige reiservaring.

Mitteldeutsche Regiobahn (MRB) is een regionale spoorwegmaatschappij die actief is in de centrale Duitse deelstaten Saksen, Saksen-Anhalt en Thüringen. Het bedrijf is opgericht in 2011 en is een dochteronderneming van Transdev Germany. MRB exploiteert passagierstreinen op verschillende regionale lijnen, waaronder de lijn Leipzig-Hof, de lijn Leipzig-Altenburg en de lijn Halle-Kassel. De vloot van het bedrijf bestaat uit moderne elektrische en dieseltreinstellen en biedt een scala aan diensten, waaronder regionale sneltreinen, regionale treinen en S-Bahn-diensten. MRB zet zich in voor het leveren van veilige, betrouwbare en milieuvriendelijke vervoersdiensten aan haar passagiers.

De ÖBB Nightjet, die wordt geëxploiteerd door de Österreichische Bundesbahnen (ÖBB), biedt nachttreinreizen tussen grote Europese steden, een handige en comfortabele manier om door de nacht te reizen. De Nightjet-treinen zijn uitgerust met slaapcabines, couchettes en stoelen, waardoor passagiers comfortabel en gemakkelijk lange afstanden kunnen afleggen terwijl ze slapen. De service loopt door heel Oostenrijk en strekt zich uit tot buurlanden zoals Duitsland, Zwitserland, Italië en Tsjechië.

Thalys is een hogesnelheidstreinoperator die diensten aanbiedt tussen Frankrijk, België, Duitsland en Nederland. Thalys-treinen rijden met hoge snelheden en bereiken snelheden tot 300 km/u, waardoor ze een van de snelste en handigste manieren zijn om tussen steden in de regio te reizen. De treinen hebben moderne voorzieningen, waaronder comfortabele stoelen, wifi en eetgelegenheden aan boord, waardoor ze een populaire keuze zijn voor zowel zakenreizigers als vakantiegangers.

Express InterCity is een soort treindienst die in veel landen over de hele wereld actief is. Het is ontworpen om snel en efficiënt vervoer tussen grote steden te bieden, met beperkte tussenstops onderweg. Express InterCity-treinen bieden doorgaans voorzieningen zoals comfortabele stoelen, airconditioning en eten en drinken aan boord. Ze kunnen ook stoelen in eersteklas of business class hebben voor passagiers die extra comfort en voorzieningen willen. Express InterCity-treinen zijn vaak een populaire keuze voor zakenreizigers, toeristen en forensen die snel en gemakkelijk tussen steden moeten reizen.

Tickettypes en faciliteiten van Paris tot Chemnitz

Vergelijk de verschillende tickettypes en de faciliteiten van Nightjet, Thalys en DB - InterCity Express (ICE) wanneer u van Paris naar Chemnitz reist.

Seated carriage

Deze kaartjes zijn ideaal voor kortere reizen overdag, met comfortabele stoelen in rijtuigen met airconditioning.
power_sockets Stopcontacten
luggage Bagage
accessibility Toegankelijkheid
food_and_drink Eten en drinken
air_con Airconditioning
bicycle Fiets

Couchette

Deze tickets bieden een meer betaalbare optie voor nachtreizen, met stapelbedden in gedeelde compartimenten die plaats bieden aan maximaal 6 passagiers.
power_sockets Stopcontacten
luggage Bagage
accessibility Toegankelijkheid
food_and_drink Eten en drinken
air_con Airconditioning
bicycle Fiets

Sleeper cabin

Dit zijn de meest comfortabele Nightjet-tickets, met enkele, dubbele of drievoudige compartimenten met bedden, dekens en kussens voor een goede nachtrust.
power_sockets Stopcontacten
luggage Bagage
accessibility Toegankelijkheid
food_and_drink Eten en drinken
air_con Airconditioning
bicycle Fiets

Standard

Met het Standard-ticket kunt u een budgetvriendelijke tweedeklas-zitplaats krijgen als u vooraf boekt. Gratis omruilen tot 7 dagen voor vertrek en restitueerbaar tot 7 dagen voor vertrek, daarna niet restitueerbaar.
wifi Wifi
power_sockets Stopcontacten
luggage Bagage
accessibility Toegankelijkheid
food_and_drink Eten en drinken
air_con Airconditioning
bicycle Fiets

Comfort

U kunt een eersteklas zitplaats krijgen met het Comfort-tarief. Gratis omruilen tot 7 dagen voor vertrek en restitueerbaar tot 7 dagen voor vertrek, daarna niet restitueerbaar.
wifi Wifi
power_sockets Stopcontacten
luggage Bagage
accessibility Toegankelijkheid
food_and_drink Eten en drinken
air_con Airconditioning
bicycle Fiets

Premium

U kunt reizen tegen een aangepast tarief met de volledige servicevoordelen van het Premium-tarief. Ervaar een comfortabele reis en maximale flexibiliteit om tot het laatste moment wijzigingen door te voeren of te annuleren.
wifi Wifi
power_sockets Stopcontacten
luggage Bagage
accessibility Toegankelijkheid
food_and_drink Eten en drinken
air_con Airconditioning
bicycle Fiets

Second Class

De tweede klasse van Deutschce Bahn zorgt voor een comfortabele reis met standaard zitopstellingen met gratis WiFi, stopcontacten en. Passagiers uit de tweede klas kunnen eten en drinken kopen in het bar-/bistrorijtuig of restauratierijtuig.
wifi Wifi
power_sockets Stopcontacten
luggage Bagage
accessibility Toegankelijkheid
food_and_drink Eten en drinken
air_con Airconditioning
bicycle Fiets

First Class

First Class-reizen met Deutsche Bahn bieden een luxueuze ervaring met comfortabele stoelen en veel voorzieningen, zoals ruime zitplaatsen met persoonlijke service op de stoel en exclusieve toegang tot lounges op de grote stations. Eersteklas passagiers kunnen hun bestellingen op hun zitplaats laten bezorgen, maar als u niet wilt wachten kunt u ook dineren in het restauratierijtuig of eten en drinken kopen in het bar/bistrorijtuig.
wifi Wifi
quiet_zone Stiltezone
power_sockets Stopcontacten
luggage Bagage
accessibility Toegankelijkheid
food_and_drink Eten en drinken
air_con Airconditioning
bicycle Fiets

Beschrijving van de faciliteit

Lees meer over de verschillende faciliteiten die aan boord beschikbaar zijn bij elke vervoerder op deze route.

wifi Wifi open icon close icon
Wifi-service is momenteel niet beschikbaar op Nighthet.
quiet_zone Stiltezone open icon close icon
Privécompartimenten zijn beschikbaar op ÖBB Nightjets. In couchette-auto's kunnen 1-6 personen (1-3 volwassenen; max. 5 kinderen tot 14 jaar) reizen tegen een laag vast tarief. Bovendien is er, voor ieders comfort, een rustige tijd van 22.00 uur tot 08.00 uur. De hoofdlichten in de slaap- en couchettegedeelten moeten tijdens deze periode uitgeschakeld zijn.
power_sockets Stopcontacten open icon close icon
Naast standaard stopcontacten biedt de nieuwe Nightjet ook USB-oplaadstations en inductieve laadstations.
luggage Bagage open icon close icon
Als u met een ÖBB Nightjet-trein reist, mag u slechts één koffer en één stuk handbagage inchecken. Zorg ervoor dat uw bagage wordt opgeborgen op een manier die anderen niet hindert of hindert. Houd u aan de richtlijnen voor het opbergen van bagage: Gemakkelijk op te bergen spullen moeten in de bagagerekken worden geplaatst, terwijl grotere bagage onder de stoel of in daarvoor bestemde bagagerekken moet worden geplaatst. Houd gangen, deuren en vluchtroutes altijd vrij voor ieders veiligheid.
accessibility Toegankelijkheid open icon close icon
Op bepaalde routes zijn touringcars met rolstoelvriendelijke compartimenten en nabijgelegen toiletten beschikbaar, waarin een passagier met een rolstoel en een begeleider kan verblijven.
food_and_drink Eten en drinken open icon close icon
Dagbusreizigers kunnen snacks en drankjes kopen bij het personeel aan boord. Houders van een couchetteticket krijgen mineraalwater en een Weens ontbijt. Passagiers in de slaapcabine genieten van een welkomstdrankje, een avondsnack, mineraalwater en een ontbijt op maat. Specifieke dieetverzoeken voor Nightjet-maaltijden moeten ten minste 72 uur voor vertrek per e-mail worden verzonden.
air_con Airconditioning open icon close icon
Elk compartiment in slaap-, couchette- en zitrijtuigen heeft individuele airconditioningbedieningen.
bicycle Fiets open icon close icon
Op Nightjets die Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland verbinden, zijn fietsen welkom met een specifiek ticket en reservering. ÖBB Nightjet accepteert ook artikelen als kinderwagens en muziekinstrumenten. Maak gebruik van de ÖBB-service om fietsen binnen Oostenrijk te vervoeren. Vouwfietsen zijn gratis als ze niet groter zijn dan 110 cm x 80 cm x 40 cm. Zorg ervoor dat de accu's van e-bikes zijn opgeladen en houd er rekening mee dat fietsen tijdens treinonderbrekingen niet in de bussen mogen zitten.
wifi Wifi open icon close icon
Alle Thalys-treinen zijn voorzien van gratis WiFi. Bovendien kunt u voor de meeste routes een stabiele 3G- of 4G-dekking verwachten.
power_sockets Stopcontacten open icon close icon
Alle stoelen in elke klasse hebben 2-pins 220V-stopcontacten om aan uw oplaadbehoeften te voldoen.
luggage Bagage open icon close icon
Als u met Thalys reist, omvat uw ticket het voorrecht om één stuk handbagage en twee grotere tassen mee te nemen, die de afmetingen van 75x53x70 cm niet mogen overschrijden. Er is geen gewichtslimiet gespecificeerd, maar het is belangrijk ervoor te zorgen dat uw bagage binnen uw persoonlijke verwerkingscapaciteit valt. De tassen moeten gedurende de hele reis in de daarvoor bestemde ruimte in de trein worden bewaard.
accessibility Toegankelijkheid open icon close icon
Voor hulp bij het instappen dient u Thalys vooraf te waarschuwen. Ze zijn geschikt voor rolstoelen met specifieke afmetingen: max. 70 cm breed, 120 cm hoog, 150 cm draaicirkeldiameter en een gecombineerd gewicht van 300 kg voor passagier en bagage.
food_and_drink Eten en drinken open icon close icon
In de Standard- en Comfort Class wacht de Thalys Welcome Bar met een scala aan snacks. Kies ervoor om vooraf te bestellen via uw apparaat, zodat u deze snel kunt ophalen. Premium reizen? Geniet van de gastronomische maaltijd van chef-kok Frank Fol, die rechtstreeks op uw zitplaats wordt geserveerd op reizen van meer dan 50 minuten.
air_con Airconditioning open icon close icon
Elke Thalys-trein zorgt voor een koele reis met airconditioning aan boord.
bicycle Fiets open icon close icon
In Thalys mag u een niet-vouwfiets meenemen als deze gedemonteerd is en in een tas van minder dan 135 x 85 x 30 cm zit. Vouwfietsen? Zorg ervoor dat ze niet groter zijn dan 75 x 53 x 30 cm, dan wordt het beschouwd als gewone bagage. Heb je ski's? Stop ze in een doos van minder dan 3 m en minder dan 32 kg.
wifi Wifi open icon close icon
Geniet in ICE-treinen van gratis WiFi en toegang tot het ICE-portaal voor films, tv-programma's, audioboeken, games en leesmateriaal.
quiet_zone Stiltezone open icon close icon
Zoek de rust op ICE Frankfurt in Coach 21 (tweede klas) en Coach 28/29 (eerste klas). Op ICE 104/105 Basel is het rijtuig 31 (tweede klas) en rijtuig 38/39 (eerste klas).
power_sockets Stopcontacten open icon close icon
Blijf opgeladen met een stopcontact dat beschikbaar is voor elke twee zitplaatsen in de trein.
luggage Bagage open icon close icon
Op ICE-treinen kunt u onbeperkt bagage meenemen. Bewaar kleine tassen in de bagagerekken of onder uw stoelen. Gebruik voor grotere bagagestukken de rekken in de compartimenten of dicht bij de buitendeuren.
accessibility Toegankelijkheid open icon close icon
Voor hulp bij het instappen, overstappen of andere vragen kunt u contact opnemen met de Mobiliteitsservice van DB. Het personeel staat altijd klaar om u te helpen en een vlotte reis te garanderen.
food_and_drink Eten en drinken open icon close icon
Met ICE kunt u kiezen tussen een volledig menu in het restaurant aan boord of snelle snacks in de bistro. Voor First Class-passagiers worden gratis eten en drinken rechtstreeks op uw stoel geserveerd. Het gevarieerde menu van DB, dat elk kwartaal wordt bijgewerkt, bevat lokale en vegetarische/veganistische opties.
air_con Airconditioning open icon close icon
ICE-treinen bieden niet alleen airconditioning, maar innoveren ook met milieuvriendelijke systemen die zowel koelen als verwarmen met behulp van natuurlijke koelmiddelen.
bicycle Fiets open icon close icon
Zorg er in treinen van Deutsche Bahn voor dat het gedemonteerd is en goed verpakt in een koffer of hoes met uw naam erop. U kunt het dan gratis mee aan boord nemen. Daarnaast mag u één stuk gewone bagage en één stuk handbagage meenemen. Zorg ervoor dat uw fiets andere reizigers niet in de weg staat of gangpaden blokkeert. Opmerking: speciale fietsen zijn niet toegestaan, maar als u een internationale reiziger bent, hoeft u zich geen zorgen te maken over beperkingen tijdens de spitsuren.
Diensten aan boord EuroNight, DB - InterCity Express (ICE), Nightjet van Paris tot Chemnitz
Vergelijk diensten aan boord wanneer u reist van Paris naar Chemnitz met train.
Voorzieningen EuroNight DB - InterCity Express (ICE) Nightjet FlixBus Thalys Mitteldeutsche Regiobahn TGV inOui
quiet_zone Stiltezone check check check cross check check check
wifi Wifi check check check check check check check
power_sockets Stopcontacten check check check check check check check
accessibility Toegankelijkheid check check check cross check check check
food_and_drink Eten en drinken check check check check check check check
air_con Airconditioning check check check check check check check
bicycle Fiets check check check cross check check check
sleeper_couchette Slaper check check check cross check check check
luggage Bagage cross check check check check cross check

Paris tot Chemnitz CO2-uitstoot door Trein

Ecology
Trein
55.25kg
Bus
59.19kg
Vlucht
157.84kg
Carpoolen
126.27kg
Wat is de CO2-uitstoot van Paris tot Chemnitz met de trein? De Co2-uitstoot voor het nemen van de trein tussen Paris en Chemnitz is 55.25kg.
Hoeveel CO2 bespaar ik door de trein te nemen tussen Paris en Chemnitz? Door de trein te nemen tussen Paris en Chemnitz bespaar je 102.59kg Co2-uitstoot vs een vlucht, 3.94kg vs de bus en 71.02kg vs de auto.

Is er iets dat we kunnen verbeteren?

Veel Gestelde Vragen

Hoeveel kost een trein-ticket van Paris tot Chemnitz?
Een trein-ticket van Paris tot Chemnitz is € 144,45. De prijs varieert echter afhankelijk van hoe vroeg u koopt en of het een druk moment van de dag is. Vind ze af en toe voor zo goedkoop als € 84,99.
Wat is het goedkoopste treinkaartje van Paris naar Chemnitz?
Het goedkoopste ticket dat je kunt krijgen van Paris tot Chemnitz is € 84,99. We raden aan om zo vroeg mogelijk en buiten de spits te boeken om het goedkoopst mogelijke ticket te krijgen.
Wat is de afstand tussen Paris en Chemnitz door trein?
Paris tot Chemnitz is 789,22 km.
Hoe lang duurt de trein tussen Paris en Chemnitz?
Paris tot Chemnitz is gemiddeld 10 uur en 47 min. De snelste optie brengt u echter daar in 9 uur en 9 min.
Welke bedrijven werken van Paris tot Chemnitz?
Paris tot Chemnitz wordt gedekt door 6 operator(s). U kunt op Virail EuroNight, DB - InterCity Express (ICE), Nightjet, FlixBus, Thalys, Mitteldeutsche Regiobahn, TGV inOui diensten op deze route vinden.
Hoeveel trein per dag gaan van Paris naar Chemnitz?
Paris naar Chemnitz heeft gemiddeld 4 verbindingen per dag.
Hoe laat vertrekt de eerste trein van Paris naar Chemnitz?
De vroegste trein van Paris tot Chemnitz vertrekt om 06:52. Controleer echter bij ons het schema op de dag dat u wilt vertrekken, aangezien de tijd kan verschillen.
Hoe laat vertrekt de laatste trein van Paris tot Chemnitz?
De nieuwste trein van Paris tot Chemnitz vertrekt om 19:12. Controleer echter bij ons het schema op de dag dat u wilt vertrekken, aangezien de tijd kan verschillen.
Moet ik mijn ticket vooraf boeken van Paris tot Chemnitz?
Als je kunt, raden we je aan om je ticket zo vroeg mogelijk te boeken om ervoor te zorgen dat je meer bespaart. Het goedkoopste trein-ticket dat we hebben gevonden is € 84,99, maar dit kan afhankelijk van de vraag veranderen.
Wat is de snelste reistijd tussen Paris naar Chemnitz door trein?
De snelste reistijd met trein tussen Paris en Chemnitz is 9 uur en 9 min.
Is er een directe trein van Paris naar Chemnitz?
Ja, er is een directe trein tussen Paris en Chemnitz.
Wat is de CO2-uitstoot voor Paris tot Chemnitz door trein?
De reis van trein van Paris naar Chemnitz zorgt voor 55.25kg CO2-uitstoot.